Dolce & Gabbana: A Timeline

Η επιρροή του κινηματογράφου στη δουλειά των Domenico Dolce και Stefano Gabbana είναι έκδηλη από τις πρώτες κιόλας κολεξιόν τους. Η «μονόχρωμη» αισθητική του ιταλικού νεορεαλισμού και οι ταινίες του Λουκίνο Βισκόντι χαρακτηρίζουν στο ακέραιο τα πρώιμα μοτίβα τους. Ο Hal Rubenstein επίσης, εντοπίζει τις καταβολές του “Sicilian Dress”, του πιο διάσημου ίσως από τα design τους, στις πρωταγωνίστριες του μεταπολεμικού ιταλικού σινεμά.     

Από τη στιγμή που ο κινηματογράφος απέκτησε συμβιωτική σχέση με τη μόδα μέσα από την καθιέρωση του fashion film, το δίδυμο είδε στο ανερχόμενο μέσο ένα ιδανικό συμπλήρωμα της οπτικής του ταυτότητας. Η συνύπαρξή τους με τον Giuseppe Tornatore, σε μια εποχή που το ιταλικό φολκλόρ και η λαογραφική απεικόνιση του Νότου ήταν διακριτό intellectual property με παγκόσμια ακτινοβολία, θα έπρεπε κανονικά να αποτελεί ξεχωριστό κεφάλαιο στην ιστορία των ταινιών μόδας. Οι αψεγάδιαστες γραμμές και οι τέλειες καμπύλες στα design των D&G, μεταφράστηκαν μέσα από τον ανήσυχο φακό του Tornatore σε ένα ατελείωτο παιχνίδι με το μεσογειακό φως. Η εξπρεσιονιστική του κινηματογράφηση προσκαλεί τις φωτοσκιάσεις να αγκαλιάσουν τις δημιουργίες των σχεδιαστών. Το ιλιγγιώδες μοντάζ και το λεπτομερές καδράρισμα του επιτρέπουν να διυλίσει αυθεντικό συναίσθημα και πάθος, μέσα από σιτσιλιάνικα μελοδράματα τσέπης. Τα αρώματα της εταιρίας έγιναν αφορμή για μερικά από τα πιο ξεχωριστά διαφημιστικά spot που έφτασαν ποτέ στο πολύ ευρύ κοινό. Τα ίδια αποτέλεσαν τη βάση για ολόκληρη τη μετέπειτα διαδρομή της D&G στα fashion films.

Classic Spot, Giuseppe Tornatore – D&G (00:32)

Sicily Perfume, Giuseppe Tornatore – D&G (01:02)

Street of Dreams, Martin Scorsese – D&G (02:35)

Martini Gold by D&G, Jonas Åkerlund – Martini, D&G (01:31)

Dolce Perfume, Giuseppe Tornatore – D&G (02:00)

Matilde, Marco Braga & Giuliano Federico  – D&G (03:16)

Dolcebag, FullScream – D&G (01:41)

Pieces of History: Dolce&Gabbana DNA, Pepe Russo – D&G (01:36)

Dolce Rosa Exelsa, Giuseppe Tornatore – D&G (03:11)

A Lover’s Story in Rome, The Morelli Brothers- D&G (01:00)

D&G 2020 Ad Campaign – D&G (02:02)

Μια διαδρομή που συμπίπτει με την ανάδειξη και την άνευ όρων αποδοχή της Monica Bellucci ως το πρότυπο της απόλυτης γυναίκας. Η μούσα των Dolce & Gabbana αποτέλεσε αναπόσπαστο κομμάτι όχι μόνο της ταυτότητας του brand, αλλά και της παγκόσμιας pop κουλτούρας για τουλάχιστον δύο δεκαετίες. Πέρα από ιδανική ambassador για τις αξίες της D&G, προσωποποίησε την έμπνευση πίσω από τη δουλειά της εταιρίας. Μια έμπνευση γένους θηλυκού που μπορούσε να ανατρέψει τα πάντα σε ένα πέρασμά της. Μια παρουσία ικανή να διαβάλει κάθε στάσιμη στιγμή στο χωροχρόνο. Ένα πλάσμα που ενσαρκώνει την τελειομανία των δυο δημιουργών. 

Μια διαδρομή επίσης, που περνάει από την απόλυτη καταξίωση στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, όταν το όνομα D&G βρισκόταν παντού, από τις πασαρέλες ως τις γκαλερί και τους στίχους τραγουδιών που άκουγες στο ραδιόφωνο. Ή μέχρι το «πελατολόγιο» του Martin Scorsese, που συνέθεσε για χάρη τους μια νεοϋορκέζικη ραψωδία με τίτλο «Street of Dreams». Ακολούθησαν αμέτρητες πολύ υψηλού προφίλ συνεργασίες, αλλά τα ονόματα από μόνα τους δεν έπαιξαν ποτέ κανένα ρόλο. Το timeline που παρουσιάζεται εδώ είναι το αφήγημα ενός brand που προχωρούσε κοιτάζοντας πάντα τις ρίζες του κι όχι το επικοινωνιακό φορτίο. Είναι η εξέλιξη μιας εταιρίας που πειραματίστηκε για να χωρέσει στο κλίμα της εποχής, αλλά διακριτικά αν το θέσουμε, απέτυχε. Είναι τέλος, η ιστορία ενός πανίσχυρου οίκου μόδας που ακολούθησε τις σπείρες του DNA του για να βρει στον πυρήνα μια γραμμική διαδρομή προς το κλασικό, το τέλειο, την αισθητική και αισθητηριακή αποθέωση. 

από 20/11/2020