Ημερολόγιο, Διαδρομή 3: Napoli – Milano

Η μέρα ξεκινά στις στροφές ενός πικάπ όσο ο «Πρίγκηπας» ξυρίζεται (από πριγκηπικό μάλιστα χέρι). Ξαφνικά ένας τενόρος εισβάλει στη ναπολιτάνικη έπαυλη και ζητάει βοήθεια. 

Όσο τον βοηθούν να βρει τη φωνή του, πεταγόμαστε μέχρι τη Ρώμη για μια βόλτα στα italo-house δισκάδικα. 

Στο δρόμο για το Μιλάνο κάνουμε μια στάση στην Τοσκάνη, όπου μια φουτουριστική μονάδα παρασκευής συνθετικού μαλλιού βρίσκεται σε κίνδυνο. 

Τίποτα όμως δεν συγκρίνεται με τον τρόμο της μοναξιάς και της αόρατης απειλής που μας περιμένει στην Piazza Sempione. 

Ευτυχώς όλα ήταν ένα όνειρο, δυστυχώς ξυπνήσαμε σε ένα θρίλερ δωματίου όπου μια ηρωίδα του DeLillo, στο άκουσμα μιας τραγικής είδησης, βυθίζεται σε ένα δαιδαλώδες ενδοσκοπικό trip. 

The Good Italian III – The Magic of Naples, Adriano De Santis – Caruso (08:58), location: Naples

Italo-House in the 90’s, Van Khokhlov – High Snobiety, Diadora (06:15), location: Rome, Berlin 

Nylon Farm , D I • A L – Prada (06:54), location: Valvigna, Tuscany

A Day of Wonder, Ra di Martino – Piazza Sempione (02:45), location: Milan

Olympia, Giulia Achenza – The Posther | Prada, Fendi, Ermenegildo Zegna, Antonio Marras, Vivienne Westwood, Giada, Santoni edited by Marco Zanini, Wolford, Alice Firman, Archivio, Atelier VM, Church’s (15:07), location: Milan

Δεν είναι μυστικό πως οι διαδρομές όπως προκύπτουν μέσα από τα fashion film του αφιερώματος, βασίζονται σε μία στερεοτυπική εικόνα της Ιταλίας. Ωστόσο ακόμα και τα στερεότυπα αρκούν για να διαπιστώσει κανείς τη σχέση των Ιταλών με τη μόδα και τις τέχνες.

Το χορταστικό τρίτο μέρος του “Good Italian” αναφέρεται στην όπερα, μέσα από την παράδοση και τον τρόπο που την αντιλαμβάνονται οι “πολλοί”. Η Diadora από τη μεριά της χρηματοδοτεί ως προωθητικό υλικό ένα υψηλά πληροφοριακό ντοκιμαντέρ για την επιδραστική italo-house σκηνή των 90’s. H Prada ξεπερνάει την commercial αισθητική της και εμπιστεύεται τους DI/AL για ένα αφηγηματικά λιτό, αλλά αδιανόητης κινηματογραφικής πιστότητας κομψοτέχνημα. Ομοίως η Piazza Sempione επιστρατεύει την ανερχόμενη στο φεστιβαλικό κύκλωμα Ra Di Martino, ενώ το “Olympia” της Giulia Achenza είναι μια κατηγορία από μόνο του. Αποτελεί μεταφορά ενός μυθιστορήματος του Don DeLillo και συνδυάζει haute design, υψηλή ραπτική, χορό και πειραματική διάθεση σε ένα αυτόνομο θρίλερ, που υπερκερνά τα όρια του fashion film. 

Τα παραπάνω σημειώνονται για έναν και μόνο λόγο. Μπορεί αυτή η «διαδρομή» να αναφέρεται με πιο άμεσο τρόπο στις τέχνες, αλλά αν αναλογιστεί κανείς όλες τις ταινίες του αφιερώματος, είναι φανερό πως η ιταλική μόδα ασχολείται σε ένα εντελώς άλλο επίπεδο με τα fashion shorts. Τα αντιμετωπίζει συστηματικά και όχι περιστασιακά, σαν συμπλήρωμα προς τις καλές τέχνες, όχι σαν κομμάτι των εφαρμοσμένων τεχνών ή του marketing. Φυσικά υπάρχουν εξαιρέσεις σε όλον τον κόσμο, αλλά πουθενά αλλού δεν ισχύει αυτό σε τέτοιο βαθμό. 

Η ιστορία του fashion film μπορεί να ξεκινάει αλλού, αλλά σίγουρα το μεγαλύτερο κεφάλαιό της είναι γραμμένο στα ιταλικά. Χάρη στα παράλληλα καλλιτεχνικά projects μεγάλων εγχώριων οίκων, το είδος εξελίσσεται ραγδαία και πλέον επικαλύπτει δυσπρόσιτες περιοχές, που άλλοτε ανήκαν αποκλειστικά στο arthouse κινηματογραφικό κύκλωμα.

από 06/11/2020