Παραγωγή: Bibi Film, 2011 – 94’
Σκηνοθεσία: Τζουλιάνο Μοντάλντο
Σενάριο: Τζουλιάνο Μοντάλντο
Ηθοποιοί: Πιερφραντσέσκο Φαβίνο, Καρολίνα Κρεσεντίνι, Φραντσέσκο Σιάννα
Μουσική: Αντρέα Μορικόνε
Με Ελληνικούς υπότιτλους
Τρία χρόνια μετά τους Δαίμονες της Αγίας Πετρούπολης, ταινία που αποτελεί το αποκορύφωμα στα πενήντα χρόνια της καριέρας του, ο Τζουλιάνο Μοντάλντο επανέρχεται με ένα έντονο και επιβλητικό έργο, που σχολιάζει επίκαιρα την σύγχρονη Ιταλική ιστορία. Εδώ το σκηνικό της δράσης είναι μια χώρα που την χτυπάει ανελέητα η οικονομική κρίση, μια χώρα όπου οι επιχειρηματίες χρεοκοπούν και το χρήμα καίει.
Η ταινία, με αρωγό την ψυχρή, σκοτεινή και βαριά φωτογραφία του Αρνάλντο Κατινάρι, επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον του σκηνοθέτη για τα κοινά και φανερώνει ενδιαφέροντες ελιγμούς, συναρπαστικές επανεκκινήσεις και ακριβείς περιγραφές που κρατάνε ξύπνιο μέχρι τέλος το ενδιαφέρον του θεατή. Η οικονομικο-πολιτική οπτική του (οι περιπέτειες του εργοστασίου) αφενός και η ιδιωτική-συναισθηματική αφετέρου (ο χωρισμός) υπογραμμίζουν την πλήρη αποτυχία του χαρακτήρα που τον ενσαρκώνει ο Πιερφραντσέσκο Φαβίνο, ανίδεος για το χάσμα που χωρίζει το περιπετειώδες παρελθόν του γονέα και το σκληρό παρόν του. Πρόκειται για μια ήττα που αφορά επίσης την πατρική φιγούρα, απουσία-παρουσία που διαφαίνεται πίσω από τις περισσότερες συμπεριφορές του Νικόλα: στον κάπως μεγαλύτερο εργάτη που δουλεύει στο εργοστάσιο ή στον φίλο επιχειρηματία που συναντάει στο κολυμβητήριο διαβλέπει κανείς τη σκιά ενός πατέρα τον οποίο δεν θέλει ή δεν μπορεί να απογοητεύει.
L’industriale | Ο βιομήχανος
Ο σαραντάχρονος Νικόλα είναι εργοστασιάρχης στα πρόθυρα της χρεοκοπίας εξαιτίας της σκληρής οικονομικής κρίσης που πνίγει ολόκληρη τη χώρα. Η πλούσια πεθερά της προτίθεται να τον βοηθήσει αλλά ο Νικόλα αρνείται από περηφάνια. Αποφασίζει λοιπόν να επιλύσει τα προβλήματά του χωρίς ηθικές αναστολές. Η γυναίκα του, η Λάουρα, απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο, ο Νικόλα όμως δεν κάνει τίποτα για να γεφυρώσει την απόσταση που τους χωρίζει ενώ οι εργάτες του τον πολιορκούν και τον πιέζουν για να μάθουν τι θα γίνει με το εργοστάσιο. Από ένα σημείο και πέρα ο Νικόλα χάνει τον έλεγχο της κατάστασης: η μοναδική βεβαιότητά του, ο γάμος του, παραπαίει, και αντί να ζητήσει τη βοήθεια της γυναίκας του, αρχίζει να αμφισβητεί την εντιμότητά της και την παρακολουθεί κρυφά. Ο Νικόλα βγάζει τον χειρότερο εαυτό του. Ξαφνικά όμως όλα φαίνονται να διορθώνονται: το εργοστάσιο, ο γάμος του, η κοινωνική υπόληψη. Ο Νικόλα όμως κρύβει πολλά μυστικά.

Τζουλιάνο Μοντάλντο (Τζένοβα, 1930)
Ύστερα από μερικές συμμετοχές σε διάφορες ταινίες (Achtung! Banditi!, 1952, και Cronache di poveri amanti, Χρονικό φτωχών εραστών, 1954, αμφότερες του Κάρλο Λιτσάνι), κάνει το ντεμπούτο του ως σκηνοθέτης με την ταινία Tiro al piccione (1961) και ακολουθεί Una bella grinta (1965). Έπειτα σκηνοθετεί μια τριλογία για την εξουσία: Gott mit uns (1970), Sacco e Vanzetti (Σάκο και Βαντζέτι 1971) και Giordano Bruno (Τζορντάνο Μπρούνο 1973), που αφορούν την στρατιωτική, δικαστική και θρησκευτική εξουσία αντίστοιχα. Με την ταινία L’Agnese va a morire (Η Ανιέζε πάει να πεθάνει 1976) ασχολείται με την αντίσταση. Ακολουθούν τηλεοπτικές σειρές όπως Circuito chiuso (Κλειστό κύκλωμα 1978) και η υπερπαραγωγή Marco Polo (Μάρκο Πόλο 1982). Έπειτα οι ταινίες Gli occhiali d’oro (Τα χρυσά γυαλιά 1987), Il giorno prima (Η προηγούμενη μέρα 1987), Tempo di uccidere (Καιρός για φόνο 1989), I demoni di San Pietroburgo (Οι δαίμονες της Αγίας Πετρούπολης 2008) και L’industriale (Ο βιομήχανος 2011). Το 2007 τιμήθηκε με το βραβείο Ciak alla carriera για τη συνολική προσφορά του στην έβδομη τέχνη στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ίσκια, το 2010 με το βραβείο Premio Federico Fellini 8½ στο Bif&st στο Μπάρι, και το 2018 με το Δαυίδ του Ντονατέλο καλύτερου δεύτερου ρόλου για την ταινία Tutto quello che vuoi (Όλα όσα θέλεις 2017) του Φραντσέσκο Μπρούνι.
Πιερφραντσέσκο Φαβίνο (Ρώμη, 1969)
Ο Φαβίνο είναι από τους πιο αγαπημένους ηθοποιούς του σύγχρονου Ιταλικού κινηματογράφου με πλούσια καλλιτεχνική παραγωγή. Το 2006 το Ιταλικό κοινό τον λάτρεψε στην τηλεοπτική σειρά Gino Bartali – L’intramontabile, ενώ αξιοσημείωτες είναι η συμμετοχή του στην πολυβραβευμένη ταινία Romanzo Criminale (Εγκληματικό Ρομάντζο 2005), La sconosciuta (Η άγνωστη του Τζουζέπε Τορνατόρε, 2006) και Saturno contro (Ανάδρομος Κρόνος του Φερζάν Όζπετεκ, 2007). Ταυτόχρονα κάνει διεθνή καριέρα στις ΗΠΑ: Una notte al museo (Μια νύχτα στο μουσείο, 2006), Le cronache di Narnia – Il principe Caspian (Τα χρονικά της Νάρνια του A. Adamson, 2007), Miracolo a Sant’Anna (Θαύμα στην Αγία Άννα του Σπάικ Λη, 2008) και Angeli e demoni (Άγγελοι και Δαίμονες του Ρον Χάουαρντ, 2009). Το 2010 πρωταγωνιστεί στην ταινία Baciami ancora (Φίλα με ακόμα) του Γκαμπριέλε Μουτσίνο, ενώ το 2012 συμμετέχει σε πολλές ταινίες: L’industriale (Ο βιομήχανος) του Τζουλιάνο Μοντάλντο, ACAB – All Cops Are Bastards του Στεφάνο Σολίμα και Romanzo di una strage (Μυθιστόρημα ενός μακελειού) του Μάρκο Τούλιο Τζορντάνα. Το 2013 γυρίζει άλλη ταινία με σκηνοθέτη τον Ρον Χάουαρντ, Rush, και συμμετέχει στην ταινία World War Z του Μαρκ Φόρστερ. Τον Φεβρουάριο του 2018 παρουσιάζει το 68ª Φεστιβάλ του Ιταλικού Τραγουδιού του Σανρέμο.