REBOOT

Η επανεκκίνηση του Ιταλικού κινηματογράφου

Η τέταρτη διοργάνωση της πρωτοβουλίας Fare Cinema [Κάνοντας σινεμά] σε συνεργασία με την Γενική Διεύθυνση Σφαιρικής Προώθησης της Χώρας του Υπουργείου Εξωτερικών της Ιταλίας παρουσιάζει δέκα μικρά βίντεο αφιερωμένα στην ανθεκτικότητα της Ιταλικής κινηματογραφικής βιομηχανίας και στα επαγγέλματα του κινηματογράφου, που υλοποιήθηκαν σε συνεργασία με το Ίδρυμα Fondazione Cinema per Roma.
Τα βίντεο είναι στην Ιταλική γλώσσα με Αγγλικούς υπότιτλους.

Ο Πιερφραντσέσκο Φαβίνο, ένας από τους σημαντικότερους Ιταλούς ηθοποιούς της γενιάς του, μιλάει για την μεγάλη του αγάπη, τον κινηματογράφο, και αποκαλύπτει μερικά μυστικά της δουλειάς του και της σταδιοδρομίας του χάρη στις οποίες κέρδισε τρία Δαυίδ του Ντονατέλο, τέσσερα Nastri d’Argento, δυο Χρυσές Σφαίρες, δυο Χρυσά Ciak και ένα Coppa Volpi στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.

Ο Μίρκο Πέρι δημιουργεί, επιλέγει και «ντύνει» μουσικά τις ταινίες. Πρόκειται για ένα τεχνικό του ήχου που συνεργάστηκε με μερικούς από τους σημαντικότερους Ιταλούς σκηνοθέτες, όπως ο Πάολο Σορεντίνο, ο Ματέο Γκαρόνε και ο Ματέο Ρόβερε. Τιμήθηκε με το Δαυίδ του Ντονατέλο για τον καλύτερο ήχο με την ταινία Veloce Come il Vento.

Ο Ντανιέλε Τσιπρί, σκηνοθέτης, σκηνογράφος και διευθυντής της φωτογραφίας, αφηγείται τις ρίζες της δουλειάς του και τον κινηματογράφο που αγάπησε. Κέρδισε το Βραβείο καλύτερης φωτογραφίας στο Chicago International Film Festival, τρία Χρυσά Ciak, δυο Δαυίδ του Ντονατέλο, και ένα Premio Osella στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, και τρία Nastri d’Argento.

Από τις διαφημιστικές φωτογραφίες και τα πορτραίτα μεγάλων καλλιτεχνών μέχρι τη φωτογραφία στα κινηματογραφικά πλατό: ο Φάμπιο Λοβίνο αφηγείται τι αγαπάει και τι το βασανίζει στη δουλειά του, και μας λέει ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να γίνει κανείς φωτογράφος στα κινηματογραφικά πλατό.

Μαζί με την Camilla Nesbitt δημιούργησε το «φαινόμενο Τζαλόνε»: ο Πιέτρο Βαλσέκι είναι ένας από τους μεγαλύτερους Ιταλούς τηλεοπτικούς και κινηματογραφικούς παραγωγούς. Σε αυτό το βίντεο μιλάει για τη δουλειά του και για τις λιγότερο προβεβλημένες πλευρές της.

Οι βασικοί άξονες της δουλειάς του είναι η έρευνα, η τεκμηρίωση και η μελέτη: ο Μάσιμο Καντίνι Παρίνι δημιούργησε μερικά από τα πιο όμορφα ρούχα που είδαμε στη μεγάλη οθόνη. Το 2021 ήταν υποψήφιος στα Όσκαρ και τιμήθηκε με πολλά βραβεία για τα κουστούμια του: ένα European Film Award, πέντε Δαυίδ του Ντονατέλο, τρία Nastri d’Argento, τρία Χρυσά Ciak.

Η διαδρομή μιας ηθοποιού από τα χρόνια της μύησής της στην τέχνη της μέχρι τις μεγάλες ταινίες στις οποίες πρωταγωνίστησε και τις πιο ενδιαφέρουσες, αλλά και αγχωτικές πλευρές της δουλειάς της: η Άννα Φολιέτα,που κέρδισε δύο Nastri d’argento και υπήρξε «νονά» του 77ª Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, μιλάει για τη δουλειά της.

Να μας ξαφνιάζει ο ήχος, να τον κυνηγάμε και να τον ακολουθούμε: η Μαριτσέτα Λομπάρντο είναι τεχνικός του ήχου και ασχολείται ιδιαίτερα με τον ήχο στα κινηματογραφικά πλατό. Σπούδασε στο Centro Sperimentale di Cinematografia στη Ρώμη, και πήρε μέρος στην παραγωγή των Dogman, Pinocchio και στην τηλεοπτική σειρά Gomorra. Τιμήθηκε με δυο Δαυίδ του Ντονατέλο, τέσσερα Nastri d’argento και ένα Χρυσό Ciak.

Ένας από τους σημαντικότερους Ιταλούς σκηνοθέτες μας αποκάλυψε τι θα ήθελε να του είχαν πει πριν αρχίσει να ασχολείται με τον κινηματογράφο, και μας μιλάει για τις εμπειρίες κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων μιας ταινίας και μετά. Ο Ντανιέλε Λουκέτι κέρδισε τέσσερα Δαυίδ του Ντονατέλο, τρείς Χρυσές Σφαίρες και ένα Χρυσό Ciak ως σκηνοθέτης και ως σεναριογράφος.

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθει κανείς τη δουλειά του σεναριογράφου; Μας απαντάει ο Νικόλα Γκουαλιανόνε, σεναριογράφος των ταινιών Lo chiamavano Jeeg Robot, Indivisibili, Freaks Out. Ο Γκουαλιανόνε κέρδισε ένα Δαυίδ του Ντονατέλο, ένα Nastro d’argento, μια Χρυσή Σφαίρα, ένα Χρυσό Ciak.