Ακολουθώντας την αφηγηματική δομή του θρίλερ, η ταινία αρχίζει με το “περιστατικό” (όχι φόνος, αλλά τροχαίο με εγκατάλειψη θύματος) και συνεχίζει με την τεχνική του flash back για να αναπληρώσει τους έξι μήνες που προηγούνται, σκιαγραφημένος σε τρεις ενότητες κάθε φορά με την διαφορετική άποψη τριών πρωταγωνιστών, και να ολοκληρωθεί με την τέταρτη ενότητα που επιστρέφει στη χρονική σειρά για να ακολουθήσει τις έρευνες και να φθάσει στην αποκάλυψη του “ενόχου”, με τις επακόλουθες συνέπειες στην ιστορία των χαρακτήρων.

Το ατύχημα τριγυρίζει αδιάκοπα για να διασταυρωθεί με την αφηγηματική εξέλιξη, ενώ η τρεις ενότητες, ακολουθώντας τον χαρακτήρα-κλειδί της καθεμιάς, αποκαλύπτουν τις εύθραυστες και βασανισμένες πλευρές των πρωταγωνιστών.

Στην πρώτη ενότητα, του Dino, μικρού κτηματομεσίτη με θέματα οικονομικής επιβίωσης και κοινωνικής σχέσης με την αστική τάξη με την οποία τυχαία συναναστρέφεται, και της δεύτερης συζύγου Roberta, ψυχολόγου που αντιμετωπίζει μια απρόσμενη εκτός χρόνου εγκυμοσύνη.

Στην δεύτερη ενότητα, της Carla, με μια κρίση ταυτότητας και συζυγικής, που προσπαθεί να ανακτήσει την αυτοεκτίμηση επιστρέφοντας στο περιβάλλον του καλλιτεχνικού θεάτρου απ’ όπου προέρχεται, και του συζύγου, ψυχρού χρηματιστή απασχολημένου με μια οικονομική κρίση που απειλεί να τον πετάξει στον δρόμο.

Στην τρίτη ενότητα, της Serena, και μέσα από αυτήν του Massimiliano και του Luca, παρασυρμένους στο κλασσικό ερωτικό τρίγωνο, στις συγκρούσεις των γονέων και… σε ένα τροχαίο ατύχημα.

Η τέταρτη ενότητα οδηγεί στην επίλυση της δραματικής έντασης μέσω ενός εκβιασμού, και στην αποκατάσταση των εύθραυστων ισορροπιών που δοκιμάστηκαν από το συμβάν.

ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Indiana, RAI – 2014, 110’
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: Paolo Virzì
ΣΕΝΑΡΙΟ: Stephen Amidon
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ: Fabrizio Bentivoglio
Valeria Bruni Tedeschi
Valeria Golino
Fabrizio Gifuni

Σας αγαπάμε, σας θέλουμε νικητές, σας θέλουμε ευτυχισμένους, ότι κάναμε ήταν για το καλό σας, είμαστε οι καλύτεροι γονείς, για σας τα παίξαμε όλα, μέχρι και το μέλλον σας…

Ένας Virzi τελείως διαφορετικός από τις άλλες παραγωγές του, με μια ταινία ωμή και πικρή, που διεκδίκησε εθνικά (7 Davide di Donatello) και διεθνή βραβεία, υποψήφιο για Όσκαρ.

Μια κοινωνία που έχει για θεό της το χρήμα, επιβραβεύοντας την κυνική σκληρότητα του νικητή χωρίς να δείχνει κανένα οίκτο για τον χαμένο. Που υπολογίζει με αλγόριθμο πόσο αξίζει ο θάνατός σου, το ύψος του ποσού του “ανθρώπινου κεφαλαίου”. Μια κοινωνική και ανθρώπινη τοιχογραφία εξιστορημένη με δύναμη και σκληρότητα, χωρίς να παραχωρεί ελαφρύνσεις σε κανέναν. Ο αναρριχώμενος μικρό-κτηματομεσίτης, διατεθειμένος σε οποιοδήποτε συμβιβασμό για να εξασφαλίσει μια θέση στον ήλιο στο στερέωμα της αξιοζήλευτης υψηλής κοινωνίας. Ακολουθώντας τους μεγαλοκαρχαρίες επενδυτές, που έχουν τεράστια κέρδη και ανάλογους κινδύνους. Αλλά ακόμη κι εδώ βρίσκουμε χαρακτήρες που κρυφά έχουν επίγνωση της απόγνωσης εκείνου που δεν έχει, πια, γυρισμό.

Μια αντίθεση γενεών μακριά από τα στερεότυπα, με τους γονείς, σύμβολο μιας Χώρας που πρόδωσε όλα τα ιδανικά στο όνομα του χρήματος, των οποίων οι πράξεις αναπόφευκτα καταλήγουν με καταστροφικές συνέπειες στα παιδιά. Και οι νέοι, θύματα αυτού του τυφλού χρόνου, που υποκύπτουν στις προσδοκίες των γονέων, ευάλωτοι από τον πλούτο και την έλλειψη ελπίδας. Έφηβοι μπερδεμένοι και τρωτοί, είτε επειδή είναι κακομαθημένοι, ή ανεπαρκείς, εξαναγκασμέ-νοι να αντιπαραβληθούν με τις ψεύτικες αξίες των ενηλίκων.

            Στοιχηματίσατε για τον όλεθρο  αυτής της Χώρας, και νικήσατε.

Η ταινία είναι διαθέσιμη για τις ημερομηνίες:

12 Ιουνίου – 18 Ιουνίου